שאלה לקראת מכירת חמץ בפסח
הרב יניב חניא ה אדר ב, תשפב 08/03/2022.......................
שאלה:
שלום וברכה,
אומנם עוד לא פורים אבל אנחנו כבר עם הפנים לפסח.. השנה לראשונה לא נשהה בבית לאורך כל החג. הבנו שראוי שלא למכור את הבית כולו אלא להשאיר חדר אחד לא מכור כדי לבצע בו בדיקת חמץ.
השאלות שעלו לנו:
1. בפירוט מכירת חמץ לפרט את כל חדרי הבית שמוכרים בהם את החמץ או לציין "הבית כולו מלבד שם החדר שאותו נבדוק"?
2. האם יש צורך לנקות משהו בחדרים שמוכרים מעבר לניקיון הרגיל או מספיק רק להיפטר מהחמץ הגמור?
3. מותר יהיה להיכנס לבית במהלך חול המועד על מנת להוציא בגדים וכו' או שזה בעייתי? ואם בעייתי- אם נמכור רק את המטבח ובשאר הבית ננקה ניקיון רגיל ונבצע בדיקת חמץ זה בסדר? (אציין כי אין למטבח שלנו דלת אך נוכל לפרוס סדין כדי לחצוץ אותו משאר הבית).
תודה מראש ופורים שמח!
תשובה:
1. אפשר לכתוב- הבית כולו מלבד החדר שאותו לא נבדוק.
2. באופן עקרוני יש להיפטר רק מהחמץ הגמור, אין צורך בניקיון כמו בדרך כלל. בהתאם למה שאכתוב בסעיף 3.
3. תהיה בעיה להיכנס לבית להוציא בגדים וכו', שהרי הבית מכור ויש בו חמץ נסתר. לכן תצטרכו לעשות כפי שכתבת לנקות את השאר (לא חייב ניקיון רגיל, כמו של מי שנשאר בבית, אפשר משהו יותר קליל), ואז למכור את המטבח. הסדין מספיק.תשובות נוספות בנושא-העברת עציצים מכלי לכלי
1. בהלכה כתוב ש"העברת עציץ בבית מעציץ שבור לעציץ אחר", מותרת. ניתן ללמוד מכאן שאם אכן מדובר בקומה המשך לשאלה על הנאה מיחסי אישות
ראשית, זה לא בדיוק אני אמרתי, זה ציטוט ממקורות חז"ל. :)
לגבי עצם הענין- לא ממש הבנתי את מיקום מזוזה במרפסת
מזוזה צריכה להיות בצד ימין של הכניסה לבית/ לחדר וכדומה...
ולכן השאלה היא האם נכנסים מהחצרברכה על מצה מטוגנת
לא. בפסח מברכים על מצה מטוגנת המוציא. אם רואים שזה מצה. וזה המצב ברוב המקרים. אם היא טחונה לגמרי אז תענית בכורות בצל הקורונה
השנה התירו להשתתף בסיומי מסכת וירטואלים, דרך הרשת, או בסיומי מסכת דרך הטלפון, בניגוד לרוב השנים. בגללמה בכלל להתחתן
אני לא בטוח שהשאלה הזו היא אמיתי, היא נראית לי יותר כשאלת מחאה.
האם אתה שואל באמת או כדי
שאלה:
שלום וברכה, אומנם עוד לא פורים אבל אנחנו כבר עם הפנים לפסח.. השנה לראשונה לא נשהה בבית לאורך כל החג. הבנו שראוי שלא למכור את הבית כולו אלא להשאיר חדר אחד לא מכור כדי לבצע בו בדיקת חמץ. השאלות שעלו לנו: 1. בפירוט מכירת חמץ לפרט את כל חדרי הבית שמוכרים בהם את החמץ או לציין "הבית כולו מלבד שם החדר שאותו נבדוק"? 2. האם יש צורך לנקות משהו בחדרים שמוכרים מעבר לניקיון הרגיל או מספיק רק להיפטר מהחמץ הגמור? 3. מותר יהיה להיכנס לבית במהלך חול המועד על מנת להוציא בגדים וכו' או שזה בעייתי? ואם בעייתי- אם נמכור רק את המטבח ובשאר הבית ננקה ניקיון רגיל ונבצע בדיקת חמץ זה בסדר? (אציין כי אין למטבח שלנו דלת אך נוכל לפרוס סדין כדי לחצוץ אותו משאר הבית). תודה מראש ופורים שמח!
תשובה:
1. אפשר לכתוב- הבית כולו מלבד החדר שאותו לא נבדוק.2. באופן עקרוני יש להיפטר רק מהחמץ הגמור, אין צורך בניקיון כמו בדרך כלל. בהתאם למה שאכתוב בסעיף 3.
3. תהיה בעיה להיכנס לבית להוציא בגדים וכו', שהרי הבית מכור ויש בו חמץ נסתר. לכן תצטרכו לעשות כפי שכתבת לנקות את השאר (לא חייב ניקיון רגיל, כמו של מי שנשאר בבית, אפשר משהו יותר קליל), ואז למכור את המטבח. הסדין מספיק.
תשובות נוספות בנושא-
העברת עציצים מכלי לכלי
1. בהלכה כתוב ש"העברת עציץ בבית מעציץ שבור לעציץ אחר", מותרת. ניתן ללמוד מכאן שאם אכן מדובר בקומה
1. בהלכה כתוב ש"העברת עציץ בבית מעציץ שבור לעציץ אחר", מותרת. ניתן ללמוד מכאן שאם אכן מדובר בקומה
המשך לשאלה על הנאה מיחסי אישות
ראשית, זה לא בדיוק אני אמרתי, זה ציטוט ממקורות חז"ל. :)
לגבי עצם הענין- לא ממש הבנתי את
ראשית, זה לא בדיוק אני אמרתי, זה ציטוט ממקורות חז"ל. :)
לגבי עצם הענין- לא ממש הבנתי את
מיקום מזוזה במרפסת
מזוזה צריכה להיות בצד ימין של הכניסה לבית/ לחדר וכדומה...
ולכן השאלה היא האם נכנסים מהחצר
מזוזה צריכה להיות בצד ימין של הכניסה לבית/ לחדר וכדומה...
ולכן השאלה היא האם נכנסים מהחצר
ברכה על מצה מטוגנת
לא. בפסח מברכים על מצה מטוגנת המוציא. אם רואים שזה מצה. וזה המצב ברוב המקרים. אם היא טחונה לגמרי אז
לא. בפסח מברכים על מצה מטוגנת המוציא. אם רואים שזה מצה. וזה המצב ברוב המקרים. אם היא טחונה לגמרי אז
תענית בכורות בצל הקורונה
השנה התירו להשתתף בסיומי מסכת וירטואלים, דרך הרשת, או בסיומי מסכת דרך הטלפון, בניגוד לרוב השנים. בגל
השנה התירו להשתתף בסיומי מסכת וירטואלים, דרך הרשת, או בסיומי מסכת דרך הטלפון, בניגוד לרוב השנים. בגל
למה בכלל להתחתן
אני לא בטוח שהשאלה הזו היא אמיתי, היא נראית לי יותר כשאלת מחאה.
האם אתה שואל באמת או כדי
אני לא בטוח שהשאלה הזו היא אמיתי, היא נראית לי יותר כשאלת מחאה.
האם אתה שואל באמת או כדי
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא הלכה
עוד תוכן בשורש
אקטואליה / מערכת שורש
כללי / מערכת שורש
ספרי מחקר כללי / הרב דני סתר
מוסיקה / מערכת שורש
שיעורי תורה
תנך /
מוצרים